Cikk megosztása
A sör igen globális ital, hiszen van néhány olyan, mindenhol kapható világmárka, amelyek meghatározzák szinte valamennyi ország piacát. A fogyasztók nagy többsége pedig igen szívesen választja ezeket. De vajon létezik-e olyan hely, ahol inkább a helyi termékeket keresik?
A kérdés igen összetett, hiszen sok esetben már a helynek tartott, vagy annak gondolt márkák is konszernek kezében vannak, gondoljunk csak a hazai Dreherre (Asahi csoport), Borsodira (Molson Coors) vagy Sopronira (Heineken Hungária). A Statista mégis megkísérelte felmérni, létezik-e „sörpatriotizmus”. Ehhez pedig négy nagy sörpiacot elemeztek, a németországit, az USA-ét, Mexikót és az Egyesült Királyságot.
A felmérés bemutatja, mennyire „nemzetközi beállítottságúak” a sörszeretők, akiknek a többsége a négyből három nagy sörpiacon tulajdonképpen egyformán szereti a hazai és az import sört. Németországban viszont a hazai főzeteket részesíti előnyben a többség. Ott a fogyasztók 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a hazai söröket részesíti előnyben, ezzel szemben az Egyesült Királyságban csak 16 százalék mondta ezt, Mexikó és az Egyesült Államok pedig e két véglet közé esik.
Összességében megfigyelhető az is, hogy mindenhol azoknak az aránya a legalacsonyabb, akik kifejezetten az import sört preferálják.
(Via)