Cikk megosztása
A Budweiser marketingesei bizonyára nem aludtak sokat az elmúlt pár napban, miután a megnyitó előtt kiderült, mégsem lehet sört értékesíteni a katari focivébé stadionjaiban, de a végén még jól is járhatnak ezzel az egésszel.
A 2022-es labdarúgó világbajnokság helyszíne Katar, egy muszlim állam, ahol az alkohol árusítása igen korlátozott. A VB megnyitója előtti napig úgy tűnt, engednek a szigoron a sporteseményre érkező turisták kedvéért, azonban végül az uralkodói család kérésére eltávolították a sörértékesítési pontokat a stadionokból, és a helyszíneken csak a Bud Zero (alkoholmentes Budweiser) kapható.
A sörről és a speciális helyzetről itt írtunk bővebben, a Bloomberg pedig itt szedte össze miért lehet, hogy ez nem is olyan rossz a globális sörmárkának.
A Budweiser azért, hogy sörszponzor lehessen, 75 millió dollárt fizetett a FIFA-nak, ezen túl pedig még rengeteget költött marketingre, a termékekre és kiegészítőkre. Ezek nagy része most felhasználatlanul hever mindenféle raktárban, de a szakértők szerint az a bevétel, amely a tilalom miatt kiesik, nem jelent majd komoly gondot, hiszen amúgy sem a stadionokban adják el a legtöbb sört a nagy sporteseményeken, hanem a vendéglátóhelyeken, amelyeknek nem is kell abban az országban lenniük, ahol a versenyek/meccsek zajlanak.
A Budweiser jelenleg 70 országban kapható, szóval bőven van hol értékesíteni a VB-re tervezett termékeiket. Ráadásul a cég azért lett szponzor, hogy az ismertségét növelje, nem pedig azért, hogy rengeteg sört árusítson a meccseken. Az ismertségük növeléséhez pedig az elmúlt napokban voltaképpen kevesen járultak jobban hozzá, mint a katari uralkodók. A cég pedig máris jól használja a kialakult helyzetet, tweetben jelentették be: a győztes ország kapja a helyszínen megmaradó söröket:
New Day, New Tweet. Winning Country gets the Buds. Who will get them? pic.twitter.com/Vv2YFxIZa1
— Budweiser (@Budweiser) November 19, 2022