Cikk megosztása
Nyugat-Európában kis túlzással úgy fogy az alkoholmentes sör, mintha alkoholos már nem is létezne. Spanyolország és Nagy-Britannia jár élen a műfajban, de a nagyok brutálisan sok alkoholmentes sört terveznek eladni az arab országokban is.
Jean-Francois van Boxmeer, a Heineken vezetője az antwerpeni Brewers Forumon azt mondta, hogy jönnek az alkoholmentes sörök. Nos, ha valaki, ő biztosan tudja, mi a dörgés
Spanyolországban már az eladott sörök 14 százaléka kevesebb, mint 0,5 százalék alkoholt tartalmaz. Ezzel a spanyolok a világelsők, de Németország sincs nagyon lemaradva, ott minden tizenötödik palack ebbe a kategóriába esik – írja a HVG.hu.
A Global Market Insights oldalán olvasható elemzés szerint az alkoholmentes sörpiac 2024-ig meghaladja majd a 25 milliárd dollárt. Az elemzés ezt azzal magyarázza, hogy a fogyasztói trendek az egészségtudatosság irányába mutatnak. Emellett pedig hatalmas növekedés előtt áll a szegmens a Közel-Keleten, ahol korlátozva van alkoholfogyasztás. Az alkoholmentes sörben megengedett legnagyobb alkoholmennyiség kevesebb, mint 0,1 százalék. Szóval az iszlám országokban is eladható termékekről van szó.
Ugyancsak az antwerpeni Brewers Forumon, Ina Verstl, a The Beer Monopoly szerkesztője kifejtette, hogy a gyártóknak még mindig nem sikerül igazán teljes ízképű sört készíteni, alkohol nélkül. És valóban, a fogyasztók az alkoholmentes termékek ízével kapcsolatban olyan visszajelzéseket adnak, amelyeket nem plakátolnának ki a sörgyárak szívesen a környékükön.
A Global Market Insights szerint ezen kívül pedig az nehezíti az alkoholmentes szegmens növekedését, hogy a különböző országokban másképp határozták meg az alkoholmentes söröket: Németországban 0,5% -os alkoholtartalom már alkoholmentesnek minősül, de az Egyesült Királyságban ezt a kategóriát úgy hívják, hogy „alacsony alkoholtartalmú sör”.