Cikk megosztása
Belgiumban, a Brewers of Europe Forumon minden a fenntarthatóságról szólt. Találtunk is egy olyan, totál fenntartható, teljesen környezettudatos cuccot, amit bármelyik sör mellé simán oda lehet tenni. Ráadásul finom is.
Ha az antwerpeni Brewers of Europe fórum többszáz résztvevőjét felkelthetné legszebb álmából mondjuk Jean-Francois van Boxmeer, a Heineken globális szupernagyura, hogy rettegett napközis tanárként megkérdezze, mi volt a legfontosabb lecke a belga konferencián, nagyon kevesen mernék megkockáztatni, hogy nem vágják csípőből rá: a fenntarthatóság.
Igen ám, de – már ahogy egy ilyen konferencián lenni szokott – a fogalom sokkal inkább jelent meg olyan elvont kifejezések formájában, mint a karbonsemlegesség meg az újrahasznosítás, mint kézzelfogható dolgok szintjén.
Aztán két előadás között, a szünetben váratlanul megjelent egy srác, aki a maga környezettudatosságának a teljes tudatában sütkérezett, boldogan:
Ő volt a Beerfood dealere. A Beerfood nem más, mint egy olyan vállalkozás, amely a sörfőzéskor fennmaradó malátacefréből készít rafináltan ízesített snackeket. Szóval nem ássák el a megmaradó szárazanyagot, meg nem is takarmány lesz belőle. Vagyis de, takarmány. Csak embereknek.
A Beerfood természetesen Brüsszel környéki kis főzdéktől szerzi be az alapanyagot, és háromféle ízesítésben készíti a ropogtatnivalót:
- A Black Lord füstölt és hagymás
- A Yellow Sir mustáros és rozmaringos
- A Red Queen pedig céklás és édesköményes
És ami a legjobb, hogy mindegyik tök finom! Ráadásul nem úgy „tök finom” mint az ilyen alternatív chipsek, amelyek rizsből és egyéb hasonlókból készülnek, és az igazit próbálják utánozni. Mert azok általában szörnyűek. A Beerfoodban az a vagány, hogy nem próbál hasonlítani semmire, és ezt a bevállalós ízesítések is aláhúzzák.
Ja, és akkor arról még nem is szóltunk, hogy „Eat Beer!” a jelszavuk.
Ennéd? Itt tudhatsz meg róluk többet, ha meg nagyon bejön, támogathatod is őket.