Cikk megosztása
A szeptemberig tartó egy évben 146 milliárd forint volt a hazai kiskereskedelmi sörforgalom, ami több mint 350 millió liternek, tovább matekozva 700 millió korsónak felel meg. A Nielsen adatai szerint folytatódik a trend, hogy megvesszük a drágább söröket is.
A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben írja a Nielsen adatai alapján a Világgazdaság. Az adatok értékben 10, mennyiségben 2 százalékos növekedést jeleznek, és nem azért, mert drágultak volna a termékek, hanem mert a vásárlók a minőségi söröket részesítik előnyben.
Az ital főszezonja május és augusztus között van, idén csaknem 64 milliárd forintért vásároltak sört a boltokban a magyarok. Méghozzá a 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi egységekben keletkezett a forgalom több mint fele. Ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres kategóriára jut az értékesítés bő harmada, és ugyanennyi a kisebb alapterületű, legfeljebb 200 négyzetméteres boltokra – olvasható a gazdasági napilapban.
A hazai söreladásoknak viszont csak 65 százaléka történik a kereskedelemben, a többit a vendéglátóipar bonyolítja.
A Nielsen szerint a forgalom majdnem 90 százalékát az ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a citromos a legnépszerűbb 4 százalékos piaci részesedéssel. Hiába keresik egyre többen a barna- és a búzasört, a statisztika szerint az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos típusok teszik ki.