Cikk megosztása
Termékhiány és infláció – két olyan szó, amelyet, iparágtól függetlenül, egy vezérigazgató sem szokott szívesen nyilvánosan hangoztatni. Dolf van den Brink, a holland Heineken vezetője a Financial Timesnak mégis erről beszélt.
Az elszabadult infláció miatt a Heineken további, akár 15 százalékos áremelésre kényszerülhet, sőt, termékhiány is felléphet, mert a főzdéknek egyre több nehézséget okoz, hogy elszállítsák a sörüket a kocsmákba, éttermekbe és boltokba – ezt Dolf van den Brink, a holland Heineken vezérigazgatója nyilatkozta a Financial Timesnak.
A menedzser szerint arra nincsenek becslések, hogy a drágulás milyen sörfogyasztás-visszaesést jelenthet, és hozzátette, hogy pályája eddigi 24 éve alatt megközelítőleg sem látott a mai körülményekhez hasonlókat. A jelenlegi inflációt egyik előrejelző modelljük sem tudja kezelni.
A Heineken a napokban hozta nyilvánosságra a tavalyi eredményeit: a cég tavalyi nyeresége 3,32 milliárd euró volt, ami lényegesen jobb, mint a 2020-as, 204 millió eurós veszteség. Eredményük pedig 2,42 milliárd euróról 3,41 milliárd euróra nőtt. Mindkét érték túlszárnyalta az elemzői várakozásokat – írja a HVG.
Van den Brink szerint az áremelés mellett az is kérdéses, hogy kapható lesz-e egyáltalán a sör, mert őket is sújtja a kamionsofőr-hiány, a tengeri szállítmányozás pedig „teljesen félrecsúszott”.