Cikk megosztása
A kiállítók két nap alatt lecsaptak a Belvárosi Sörfesztivál standjaira, de nem csak ők várják már a hatnapos rendezvényt. A szervezők 100-150 ezer látogatóra számítanak. Kurucz Gergely, főszervezővel beszélgettünk.
Immár ez a második év, amikor a vírushelyzet miatt speciális intézkedéseket is igényel mindenféle fesztivál szervezése. Nyilván nincs ez másképp a Belvárosi Sörfesztivállal sem. Milyen plusz feladatokat ró rátok a helyzet?
A legfontosabb eleme ennek az egésznek a bizonytalanság. Eredetileg májusban, Pünkösd hétvégén lett volna a rendezvény, de akkor nem tudott megvalósulni. Biztosra szerettünk volna menni, ezért – csakúgy mint 2020-ban – egyből átszerveztük szeptemberre. A tavalyi tapasztalatok alapján most bizakodók vagyunk. Természetesen érződött tavaly is a külföldiek hiánya, de a magyarok szép számmal vettek részt a fesztiválon.
Ezen kívül az élőzenét teljesen eltöröltük a rendezvényről. Ez fokozatosan történt, és 2021-re érett be teljesen. A fesztivál fő üzenete a sörkiállítás és a sörvásár, és így védettségi igazolvány, illetve korlátozás nélkül látogatható, és nem viszi el a fókuszt mondjuk egy koncert arról, amiért valójában az egészet csináljuk. Hangulatzene természetesen lesz, de színpad nélkül.
Sokat változott a rendezvény összeképe az első – még – Budavári Sörfesztivál óta…
Fontos megemlíteni, hogy ez a tizedik ilyen rendezvényünk, és idén van az öt éves jubileuma a Belvárosi Sörfesztiválnak. A Budavári Sörfesztivál kezdeteikor még nagyon kevés olyan kisüzem volt, akik meg tudtak jelenni egy ilyen volumenű rendezvényen. A második évtől viszont mindhárom nagy sörgyár kiállító volt, illetve nagyon sok kisüzemet el tudtunk hozni, megismertetni a közönséggel.
Tudatosan kezeltük együtt a nagyüzemeket és a kicsiket, mert egy olyan sörfesztivált szerettünk volna, ahol egyik főzde, gyár vagy importőr sem kerekedik a másik felé, ugyanolyan lehetőséget biztosítottunk, ugyanakkora platformon mindenkinek. Alapvetően a kis főzdék, és a nagyok különlegességei vonzzák egy ilyen fesztiválra az embereket, hiszen ide kóstolgatni jönnek. Minőségi, nem pedig mennyiségi a fogyasztás. Ezt próbáljuk azzal is segíteni, hogy kétféle, igen jó minőségű üvegpoharat adunk.
A belépés a korábbi évekhez hasonlóan idén is ingyenes, azonban a fogyasztás fesztivál pohár megvásárlásához kötött. Idén azonban nem csak kettő, hanem három típusú pohár választható:
Craft Master One és Craft Master Two
A szűkülő száj a maláta és a komló jellegzetes illatait gyűjti össze, a felső kiszélesedés pedig szép habkoronát varázsol sörünk tetejére. Az alsó törés a hab tartósságát növeli. Komlóban gazdag, újhullámos sörökhöz, például APA, IPA típusú főzetekhez ajánlottak. Ára: 1999 Ft
Craft Master Bowl
Egy rendkívül elegáns, tulipán alakú söröspohár, profi sörkóstolók által tervezve. A pohár széles alsó részében szabadon áramolhat a sör, amely segít abban, hogy a felső, összeszűkülő szájon keresztül minél több aromát, koncentráltan érezhessen a fogyasztó. Ára: 2999 Ft
Évről évre változott az is, hogy kezdetben nekünk kellett meggyőzni a csúcsminőséget képviselő, újvonalas főzdéket, hogy érdemes megjelenni a fesztiválon, addig ma már pillanatok alatt betelik a kiállítói létszám, és ők is az elsők között jeleznek vissza. A mostani esetben gyakorlatilag két nap alatt fogytak el a helyek. Ennek hátterében az áll, hogy a Belvárosi Sörfesztiválon 100-150 ezer fordul meg. Itt, aki szeretné szinte az egész budapesti közönségnek meg tudja mutatni a söreit, illetve a prémium termékek célközönségének jelentős része, valamint a véleményformálók mind itt vannak a fesztiválon.
Tavaly három új márkát is bemutattatok a feszten. Azok visszatérnek idén is?
Ez a három márka voltaképpen egy startup volt: kipróbálni, hogy különböző piaci szegmensek, hogyan reagálnak különböző árú termékekre. RiaRia idén nem lesz. A márka jól működik, de nem az olcsó láger van nálunk fókuszban. A Frootie eladásai szépen növekednek, megtalált egy olyan közönséget magának, amely jó áron keres kiváló gyümölcsös söröket. A Szia Uram! pedig nagyon sikeres márkává vált az elmúlt évben. Több százezer üveges eladást produkál a Sparban. Ez köszönhető annak, hogy vicces magyar neve van, és hozzá tudjuk tenni azt a minőséget, ami kell hozzá, ár/érték arányban pedig verhetetlen. Szóval ennél a márkánál fejlesztettünk, készült egy búzasör is, illetve ősszel lesznek egyéb újdonságok is. Utóbbi két termék ismét ott lesz a fesztiválon.
Arról még nem beszéltünk, hogy a First mivel készül…
Az első sour sörünket itt fogjuk bemutatni. Mi mindig azt képviseltük, hogy egy-egy új sörtípust a tökélyre fejlesztünk, és utána lépünk tovább. Így tudjuk garantálni a folyamatos magas minőséget, ez a söreink Untappd értékelésein is meglátszik. Például, amikor megjelentünk az első hordóérlelt sörünkkel, akkor is már kész koncepció szerint dolgoztunk. Hamarosan megjelenik a vörösboros hordóban érlelt saisonunk, egy új savanyú sörünk és egy quadrupelünk is – ezek már kóstolhatók lesznek a Belvárosi Sörfesztiválon. És egyébként innen is arra biztatok minden kiállítót, hogy hozzanak sörpremiereket a rendezvényre, az előzetes hírek alapján jópár standnál lesz új kóstolni való!
A Belvárosi Sörfesztivál Budapesten, a Szabadság téren lesz, augusztus 31. és szeptember 5. között. További információk a Facebook eseményben!
Kiállítói lista:
- BAZ Beer
- Mad Scientist / Beer Brothers
- Beer Gourmet
- Beerselection / Hajnali Sörfőzők
- Beerside
- BPBW – Budapest Beer Week
- Brew Your Mind
- Calsberg
- Craft Head – Brewpub & Bistro
- Cseh sörház
- Csíki Sör
- Fehér Nyúl Sörfőzde
- First Craft Beer
- Frootie
- Gyertyános Sörfőzde
- Horizont Brewing
- Ital Magyarország (Hübris, Hoptop)
- Monyo Brewing Co.
- Oázis Sörfőzde
- Paulaner
- Pécsi Sör
- Stelázsi
- Sümegi Sörfőzde
- Szia Uram!
- Timco Brewing
- Vaskakas Sörfőzde
- Yeast Side Brewery / Ugar Brewery
(x)