Cikk megosztása
A piacok elkezdtek a járvány utáni időszakra készülni. Legalábbis ez derül ki több elemzésből is. A prémium párlatok világában is megfigyelhető a trend: a cognac hasít, főleg Kínában.
Látványos teljesítményt mutatott be a prémium párlatok legprémiumabbika, a cognac 2021-ben: az előző évhez képest globálisan 31 százalékkal többet adtak el belőle, mint 2020-ban. A növekedés pedig elsősorban Kínának és az Egyesült Államoknak köszönhető.
Cognacból a szeszesitalok második legnagyobb piacának számító ázsiai országban 56 százalékkal többet adtak el tavaly, mint 2020-ban, miközben Európában csak 8 százalékot, az USA-ban pedig 11-es növekedett az értékesítés – olvasható a Drinks Business oldalán.
A Bureau National Interprofessionnel du Cognac adatai szerint 2021-ben összesen 223,2 millió üveg cognacot értékesítettek világszerte. Ez főleg az után látványos fejlődés, hogy 2020-ban a vezető márkák, így a Hennessy, a Rémy Martin, a Martell és a Courvoisier eladásai a korábbiak felére zuhantak.
Spiros Malandrakis, az Euromonitor International alkoholos italokkal foglalkozó kutatási részlegének vezetője szerint a prémium párlatok egyre inkább Kínában találnak jelentős piacot maguknak, ami összefügg azzal, hogy az ázsiai országban a fogyasztás a válság után hamarabb áll majd helyre, mint a világ más részein.