Cikk megosztása
Kétségtelenül egyre nő a népszerűsége az alkoholmentes söröknek és sör alternatíváknak. Mégis vannak olyan szituk, amikor ezek labdába sem rúghatnak.
Egyre jobban teljesítenek az alkoholmentes sörök, hiszen forgalmuk tavaly már otthon is elérte a teljes sörpiac 8,5 százalékát, de úgy tűnik, mégis van valami ami miatt sokszor szóba sem kerülhet ezeknek a választása. Ez pedig a társadalmi nyomás.
A Financial Times számolt be a Heineken és az Oxfordi Egyetem közös kutatásáról, amelynek eredményéből kiderül, hogy a rendszeres alkoholfogyasztók fele társasági alkalmakkor gyakran akkor is alkoholt iszik, ha eredetileg azt nem tervezte.
Az Ipsos által öt országban végzett, közel 12 000 felnőtt megkérdezésén alapuló felmérés szerint a válaszadók több mint kétharmada jól ismeri és próbálta is a mentes alternatívákat, mégis vannak olyan alkalmak, amikor azok nem jönnek szóba.
Ennek az egyik oka az alkoholmentes sörök íze, amely sokat javult ugyan az utóbbi időben, de még mindig elmarad az alkoholos sörökéitől, a másik pedig a „társadalmi nyomás”. Főleg a Z generációs férfiak (38 százalékban) azok, akik csak akkor isznak alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italokat, ha a barátaik is így tesznek. 30 százalékuk pedig úgy érzi, magyarázkodnia kell, ha az alkoholmentes változatot választja.
A Portfolio.hu idézi az IWSR italadatszolgáltatót, amely szerint a globális sörmennyiség 2023-ban 1 százalékkal csökkent, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategória várhatóan 4 százalékos növekedést mutat, és ez minden bizonnyal így lesz a következő évtizedben is. Ezt támasztja alá a Heineken beszámolója is, amely szerint a Heineken 0,0 piaci részesedése immár 18 százalék.