Cikk megosztása
Romániában hihetetlenül magas volt a PET-palackban forgalmazott sörök aránya: volt idő, hogy a teljes palackozott piacnak több mint a fele műanyag üvegben volt. A változás látványos.
Romániában is átalakulóban vannak a sörfogyasztási szokások. 2023-ban a PET-palackos csomagolás még mindig nagyon népszerű volt: 37,4 százalékos részesedése volt a piacon. De úgy is nézhetjük, hogy ez – illeszkedve az utóbbi évek trendjeihez – jelentős visszaesés a 2022-es arányhoz képest. Akkor az eladott sörök 38,7 százaléka volt műanyagban.
Romániában 1998-ban jelentek meg a pillepalackos sörök, a népszerűségük pedig 2015-ben tetőzött, 53,4 százalékkal. A Román Sörgyártók Egyesületének adatait a Maszol nézte meg, azok szerint azóta szorul vissza ez a csomagolási mód. A legnagyobb visszaesés 2021-ben volt.
A román piacon minden nagy gyártó használ még műanyag palackot, és természetesen az alacsonyabb minőségű termékeiket töltik beléjük. A magyarországihoz hasonlóan, Romániában is folyamatosan nő a jobb minőségű söröket választók aránya, így a PET-palack visszaszorulása a gyengébb sörök népszerűségének csökkenésével párhuzamosan történik.
A Román Sörgyártók Egyesületének összefoglalója szerint egyébként 2023-ban Romániában is csökkent a sörfogyasztás, méghozzá 5 százalékkal. Az utóbbi kilenc évben a csapolt sör értékesítése stagnált, a dobozosé pedig 70 százalékkal nőtt. 2023-ban az üveges sör piaci részesedése 32,8 százalék volt, a dobozosé 26,4, csapolté pedig 3,4 százalék.