Cikk megosztása
Hasonlóan a magyarországi helyzethez, Nagy-Britanniában tavaly késő ősszel be kellett vezetni a lezárásokat, a vendéglátóipar pedig előbb korlátozott nyitvatartási időben, majd egyáltalán nem működhetett.
Az oltási program Nagy-Britanniában előrébb tart, mint itthon, de nem sokkal, nagyjából a lakosság kétharmada kapott itt is ott is oltást. Ezért számíthatunk arra, hogy idén visszatérnek a nagyobb ünnepi összejövetelek, amelyek tavaly elmaradtak. Rob Hallworth, a Nielsen elemzője a pezsgőeladások 2019-hez képest történő 32 százalékos növekedésével világított rá, mennyire vágynak az emberek az ünnepekre.
Az adatok azt mutatják, jelentős az emelkedés a bor, a sör és a szeszes italok értékesítési értékében (12% -kal nőtt 2019 azonos időszakéhoz képest), viszont nem mindenki tér vissza szívesen a nyilvános helyekre, az otthoni fogyasztás továbbra is igen népszerű maradt.
A Nielsen szerint 2021 karácsonyán jelentős élénkülés lesz tapasztalható a szeszes italok értékesítésében, különösen pedig az ízesített szeszes italok lehetnek igen népszerűek a szigetországban, illetve a gin, a rum és a vodka mehet nagyot.
Az ellátási láncok állapota azonban adhat okot némi aggodalomra. A kutatása kiemeli, hogy bor, a sör és a szeszes italok „rendelkezésre állása” 2 százalékponttal csökkent idén a koronavírus előtti szintekhez képest. Ez pedig karácsonyhoz közeledve még inkább érezhető lehet, vagyis azok a gyártók és forgalmazók lesznek előnyben, akik már most fel tudnak készülni a várható, élénkülő forgalomra.