Cikk megosztása
Készült egy új jelentés, amelyben a világ legismertebb söreinek márkaértékét vizsgálták. A legértékesebb egy ismerősen csengő név lett, de nagyon gyors növekedést mutatnak be a kínai brandek is.
A Brand Finance, független márkaértékelési tanácsadói szerint a Budweiser átvette a vezetést a Bud Lighttól abban a „versenyben”, amelyben az egyes brandek értékét vizsgálják. A helycsere minden bizonnyal annak köszönhető, hogy 2018-ban a Budweisernek futott egy brutális méretű kampánya a focivébé alatt. A FIFA támogatási kampány 3,2 milliárd nézőt ért el, és 7,5 milliárd dollárra növelte a Budweiser globális márkaértékét. A növekedés – nem meglepően – az új piacokon volt a leglátványosabb: többek között Dél-Afrikában, Kolumbiában, Kínában és Ausztráliában.
A Budweiser az AB InBev konszern zászlóshajója, amelynek 11 sörmárkája van jelen a top25-ös márkaérték-listán.
A leggyorsabban növekvő értékű brand a China Snow, amely már 3,7 milliárd dollárt ér. Amúgy jelenleg a Snow, a világ legkelendőbb söre, évente 101,2 millió hektolitert adnak el belőle. Külön érdekes, hogy az AB InBev épp most vonta vissza az ázsiai részvénypiacon tervezett tőzsdei nyitást. A multi 9,8 milliárd dollárra számított, mikor bejegyezte a Budweiser Brewing vállalatot a hongkongi tőzsdére, ám végül nem indult meg a kereskedés a részvényekkel, annak ellenére, hogy az AB InBev sörügyben piacvezető cég Kínában.
A Brand Finance márkaértékelési listájára egyébként a legjobb új belépő a BrewDog lett, most a 19. helyen állnak, a márka értéke 1,5 milliárd dollár.