Cikk megosztása
Fej-fej mellett haladnak a versenyben a sörvásárlás szempontjából a szupermarketek is a kisboltok: az ilyen kereskedelmi egységekben veszik az országban értékesített sörök több mint kétharmadát.
A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe által vizsgált élelmiszer-kategóriák közül igen elékelő helyen szerepel a sör. Értékben a második legnagyobb forgalmú termék, közvetlenül a hústermékek után. Tavaly március és idén február között 160 milliárd forintnál is több volt a forgalma, ami 1 százalékkal magasabb összeg, mint az egy évvel korábbi.
Az eladott 3,5 millió hektoliter viszont 3 százalékkal kevesebb, mint a 2020-2021-es adat, ami minden bizonnyal a koronavírus járványra vezethető vissza.
A bolti sörvásárlás csaknem 40 százaléka a szupermarketekben és a diszkontokban történik, a 200 négyzetméter alatti kisboltokban pedig 35 százalékos ennek a kategóriának a részesedése – írja a VG.hu. A forgalom többi részéért a hipermarketek felelnek.
A vizsgált időszakban, a forintban mért értékesítés 87 százalékát gyártói márkás sörök tették ki. Ezek eladása értékben 1 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig 3 százalékkal csökkent. A saját márkás termékek értékesítése 2, volumenben 4 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A piacon továbbra is az alkoholos sörökből fogy messze a legtöbb: a részesedésük 92 százalékos.