Cikk megosztása
Habár Magyarországon korántsem kapható mindegyik sörmárka, amely bekerült a 10 legértékesebb közé, ötöt könnyedén beszerezhetünk itthon is. A verseny szoros, itt a top10!
A BrandFinance elemzéséből jól látszik, hogy mennyire szoros volt a „verseny” az első helyért, miközben az egész iparágat megrázta a koronavírus járvány: összesen mintegy 16 százalékos visszaesést produkált az iparág.
A Drinks Business felhívja a figyelmet arra, hogy az Asahi két helyet is javított az egy évvel ezelőtti eredményéhez képest, és hogy ez mekkora teljesítmény volt egy olyan nehéz évben, mint a 2020-as.
Íme a lista a márkaértékekkel:
1. Corona – 5,822 milliárd dollár
2. Heineken – 5,646 milliárd dollár
3. Budweiser – 4,79 milliárd dollár
4. Victoria – 4,038 milliárd dollár
5. Bud Light – 3,952 milliárd dollár
6. Snow – 3,445 milliárd dollár
7. Modelo – 3,355 milliárd dollár
8. Kirin – 2,853 milliárd dollár
9. Miller Lite – 2,85 milliárd dollár
10. Asahi – 2,848 milliárd dollár
Figyelemreméltó továbbá, hogy a koronavírussal való hülye névazonosság ellenére a Corona az első helyen áll, habár márkaértéke mintegy 28 százalékkal csökkent. A brand egyébként az elmúlt öt évben jutott fel a csúcsra.
Az első helyért egyébként igen szoros volt a verseny, és a Heineken éppen csak lemaradt a koronáról, az első helyről.
További érdekesség, hogy a Bud Light néhány éve még masszívan vezette a listát, ám az utóbbi időben szépen lassan olvadni kezdett az értéke. A BrandFinance listáján egyébként 50 márka található, számos ázsiai név mellett íme néhány itthon is jól ismert:
13. Guinness
15. Carlsberg
16. BrewDog
19. Stella Artios
23. Tuborg
27. Amstel
32. Radeberger
39. Velkopopovicky Kozel
46. Pilsner Urquell