Cikk megosztása
Néhány hete már a boltokban van a Dreher új Hidegkomlósa, aminek az elődje még a 2014-es DreherFeszten mutatkozott be, szűretlen formában.
Hidegkomlózáskor a szinte kész (tehát már komlózott) sörhöz további komlót adnak, amely a hideg erjesztés során friss, zöld jegyekkel járul hozzá az italhoz. A kisüzemi sörfőzdék imádják a hidegkomlózást, emiatt sokan fordultak érdeklődve a Dreher döntése felé, és többen is méltatták azt a hozzáállást, ami az itthon működő multikra oly kevéssé jellemző: a gyár a marketing úthenger mellé némi innovációt is illesztett, és meglépte a sör piacra dobását.
„A legfőbb kérdés persze mégiscsak az, mi történik, ha egy közkedvelt és megbecsült, sörélvezeti szempontból releváns módszert egy alapvetően nem sokra tartott, kulinárisan érdektelen nagyüzemi sörön alkalmaznak” – írta tavaly nyáron a Komlókutató. Méltatták a sör hidegkomlózástól ismert lime-os, alapvetően friss, kesernyés fűízű karaktereit, amelyek valamelyest eltakarják az enyhe kukoricagrízes savanykásságot. A blog még azt is megkockáztatta, hogy a tavalyi Hidegkomlós volt a „legkellemesebb magyar főzésű nagyüzemi világos sör”.
A Sörbúváron Vásárhelyi Istvánnak olyan gondolatok jutottak eszébe a Hidegkomlósról, hogy „a multik is láthatóan elkezdték a mocorgást a sörforradalom által elindított irányok felé. (…) Bár kicsit nehezen mozdulnak és döngő, darabos mamutléptekkel indulnak az ismeretlen felé, mégis látványosan visszahat rájuk az a sok hívószó és fogyasztói jelzés, ami egyelőre csak a marketingben, de holnap talán materiálisabb formában is megjelenik.”
A Mese habbal tavaly egészen biztosra vette, hogy a Citra komlót használja a Dreher, siratta is a fajtát, mert „a new wave sörmozgalom ezt a különlegességet pár év alatt szinte az átlagosságig használta”. Szerintük a Dreher pedig „beleveri az utolsó szöget a valaha volt talán legvirtuózabb komló koporsójába”, hiszen a mainstream jelző ezzel a lépéssel „örökre rajta ragad a Citrán”.
A bloggerek tippje pedig jónak bizonyult, de ezt tejesen hivatalosan csak tegnaptól lehet tudni, amikor a kőbányai gyár egy hosszabb anyagban számol be az új sörről.
Ebből kiderül, ahogy azt már mi is megírtuk korábban: Calypso komlóval készül az új Hidegkomlós.
„Rengeteg olyan komló van, amit még ki lehet és kell is próbálnia a fogyasztóknak, ezért is esett idén egy másik komlóra a választásunk. Az új komló mellett szólt egy másik tényező is, mégpedig a Citra komlóból keletkezett piaci hiány” – írja a gyár. Hozzáteszik: „a Calypso komló más karakterekkel rendelkezik, mint a tavaly használt Citra. Almás, körtés, trópusi gyümölcsös ízvilágával igazán különleges ízt ad a sörnek a hidegkomlózás után”.
A Dreher márkamenedzsere, Szabó Enikő pedig azt mondta, hogy megfigyelhető egy olyan tendencia, hogy a fogyasztók egyre inkább mernek új ízekkel kísérletezni és keresik is azokat. „Szeretnénk segíteni nekik felfedezni a láger sörök gyönyörű és szerteágazó világát” – fogalmazott, szóval még az is lehet, hogy lesznek még újdonságok.