Cikk megosztása
Szerdán hozták nyilvánosságra azt a nyílt levelet, amelyet több mint hetvenen írtak alá, korábbi BrewDog dolgozók. A liberális elveiről, és szokatlan marketing megoldásairól híres cég korábbi alkalmazottai még mindig érzik a terhet, amelyet a BrewDognál eltöltött időszak ró rájuk.
A levél szerint nem mindig tartozott a BrewDog cégkultúrájába, hogy emberként bánjon az alkalmazottaival, „A BrewDog igazi kultúrája félelem” – írták a levélben, amelyről azt mondják, további 45 alkalmazott is egyetért a tartalmával, de a következményektől félve nem írták alá.
James Watt, a BrewDog vezérigazgatója úgy reagált, hogy a levél legalább annyira felkavaró, amennyire fontos – írja a CNN. Kivizsgálják, mi áll a dolog hátterében, illetve sajnálják a dolgot, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy szerintük a cégnek több ezer olyan munkatársa is van, akiknek pozitív történetei vannak a társaságról.
A levél egyébként épp Wattot teszi felelőssé a mérgező közeg megteremtéséért, illetve azt is tartalmazza, hogy a cégben afféle személyi kultuszt várnak el az alapítók a dolgozóktól.
Azt is írják, hogy a társaság bevállalós marketingakcióinak egy része is teljesen kamu volt. Volt olyan, hogy például a cég „Hello My Name is Vladimir” néven hozott forgalomba sört, válaszul arra az orosz törvényre, amely hátrányosan érintette az Oroszországban élő melegeket. Akkor a BrewDog azt állítottak, küld a sörből Vlagyimir Putyinnak, ám ez állítólag nem is történt meg.
A BrewDog jelenleg kb. 2000 embert foglalkoztat, gyors növekedésének köszönhetően Skócia után sörgyárakat alapított az Egyesült Államokban, Németországban és Ausztráliában is. Világszerte több mint 100 bárral rendelkezik, és 60 országba exportál. 2017-ben értékét 1,24 milliárd dollárra becsülték.