Cikk megosztása
A két éve, az Országgyűlés által megszavazott „sörtörvény” az üdítőitalokra is kiterjed. Két gyorsétteremláncot most azért figyelmeztetett a Gazdasági Versenyhivatal, mert nem volt megfelelő náluk az italválaszték.
A Burger King és a KFC is megsértette a kereskedelmi törvényt, ugyanis az egyes italkategóriákban nem kínáltak alternatívákat a fogyasztóknak – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet hozzátette, hogy a két lánc, mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegett meg, és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálta, egyelőre nem kaptak bírságot.
A közlemény szerint a hivatal tavaly év végén indított eljárást két magyarországi gyorsétterem-franchise lánc, a KFC és a Burger King magyarországi üzemeltetőivel szemben. A vizsgálat arra irányult, hogy a két étteremlánc eleget tesz-e a 2021 nyarán életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak, amely szerint a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.
A Versenyhivatal az év elején jelentette be, hogy megindította első eljárásait az italbeszerzésekre vonatkozó kereskedelmi szabályozás érvényesítésére. A GVH akkor az említett két nagy hazai gyorsétteremlánc mellett három sörgyárral (Dreher, Borsodi, Heineken) szemben is vizsgálatot indított. Arra voltak kíváncsiak, hogy a vendéglátósok tartják-e legalább két különböző gyártó termékeit.