Cikk megosztása
A Design Hét Budapest programsorozat keretében a DekoRatio Branding & Design Studio gondolt egy merészet, és életre hívta az első Beer Design Challenge-dzset, amelyben a versenyzőknek fél nap alatt kell felépíteniük egy vadiúj sörmárkát.
Többször volt már sörcímke tervező verseny Magyarországon, a Beer Design Challenge azonabn egy jóval komplexebb megmérettetés, hiszen a versenyzőknek nem csak az arculatot kell kitalálniuk, hanem a szlogent, a nevet, a logót, a címkét és a bevezetőkampányt is. Mindezt ráadásul hat óra alatt, úgy hogy a kész, felcímkézett sört már a kezében foghatja a zsűri. De mégsem rettentek meg sokan a feladattól: több mint 40 csapat jelentkezett, akikből 26-ot tudnak fogadni a szervezők.
Sebestyén Tamás, a DekoRatio Branding & Design Studio branding managere a Beerporn.hu-nak elmondta, sokat ötleteltek azon, hogy idén milyen rendezvénnyel készüljenek az októberi Design Hétre, aminek Németország a díszvendége. „Október… Németország… Hamar jött a heuréka élmény, hát persze, hogy sör témában kell valamit csinálnunk. Branding és design stúdió lévén gyorsan összeálltak a feladatok is, plusz a kivitelező részlegünknek hála nagyon rövid idő alatt kézzelfoghatóvá tudjuk tenni, amit a versenyzők megálmodnak” – idézte fel az ötletelést Sebestyén Tamás.
A kisüzemi sörfőzés napról napra egyre nagyobb tömegeket érdekel itthon is, rohamosan fejlődik a sörkultúra – ezt látták a szervezők is, hiszen rengetegen jelentkeztek a versenyre, amelyre elsősorban dizájnereket várnak, de várnak mindenféle kreatívot vagy marketingben jártas versenyzőt is. Egyébként többnyire szakmabeliek jelentkeztek, sok az egyetemista és a profi ügynökségi kreatív is.
Közben összeállt a zsűri is: Misztarka Eszter, Red Dot díjas designer, Graphasel, Nagy Zsófia, vezető designer, DekoRatio, Knap Gábor, a Beerporn.hu főszerkesztője, Fücsök Ákos, head of content, Besocial, Babucs Péter, vezető kreatív, Mito és a haverok és Kremmer Péter, brand stratéga, a DekoRatio tulajdonosa.
A versenyben három kisüzemi sörfőzde sörei képezik majd az az alapterméket, amelyhez márkát kell építeni, a Bäder, az Ugar Brewery és a Zip’s. De nem csak a sörök, a díjak is elég csábítóak. Az első helyezett 36 üveg sört, 36 000 Ft Netprinter vásárlási utalványt és egy Zip’s sörtúrát kap, a második csapatnak 24 üveg sör és 24 000 Ft Netprinter vásárlási utalvány üti a markát, míg a harmadik helyen végzők 12 üveg sörnek és egy 12 000 Ft Netprinter vásárlási utalványnak örülhetnek. A sörfőzők pedig megígérték, hogyha nagyon tetszik nekik valamelyik alkotás, akkor kiadnak belőle egy limitált szériát.
A verseny szombaton 13 órakor indul a DekoRatio Branding & Design Studioban, az pedig, hogy kik rakták össze a legjobb arculatot és kampányt, várhatóan 21 órára kiderül!.