Cikk megosztása
Lehmayer Viktor a magyar sörgyártás tapasztalt szakembereként megfordult a Drehernél, majd az Óvatos Duhaj termékek fejlesztésében vett részt Sopronban, tavasszal pedig a Borsodi Sörgyárnál kezdett dolgozni. Termékfejlesztésekről, licensz sörökről és arról is faggattuk, milyen hatással lehet a foci EB a sörfogyasztásra.
A Dreher és a Heineken Hungária utáni kis kitérő után visszatértél a magyar söriparba, a Borsodinál folytatod sörtermelési és energetikai osztályvezetőként. Mit jelent pontosan ez a pozíció, mik a feladataid?
A sörtermeléshez, a sörgyártáshoz szükséges anyagok, főzőház, erjesztő, ászok és szűrő területek tartoznak hozzám. Ezen a területen a fő feladat, hogy a megfelelő minőségben, mennyiségben, hatékony energiafelhasználás mellett a termelési tervünknek megfelelően elkészüljön a sör. Egy jól képzett, szakemberekből álló csapattal dolgozom a céljaink eléréséért minden nap. Az operatív feladatok mellett számos folyamatfejlesztési munkát végzünk, melyben támogatom kollégáimat a megfelelő irányok megtalálásával.
Az energetika szintén hatalmas terület. Több üzemrész tartozik ide, mint például a hűtőgépház, kazánház, vízmű, légsűrítő, elektromos hálózat. Ez az osztály látja el a teljes gyárat a működéshez szükséges energiákkal. Itt a fő feladatom a műszaki háttér magas szinten tartása és a gépek, berendezések hatékony működtetése. Szakképzett csapat dolgozik folyamatosan a rendelkezésre állás és a folyamatos energia biztosításán, őket támogatom ezekben a kihívásokban.
Korábban, még a Soproni Sörgyárnál kulcsszereped volt az Óvatos Duhaj termékek fejlesztésében. Várható a Borsodinál, hogy ugyancsak belefolysz a termékfejlesztésbe?
Minden bizonnyal, hisz a sörtermelés elengedhetetlen, szerves része a termékfejlesztés folyamatának. Korábban is szorgosan folytak a fejlesztési munkák, várom, hogy hamarosan becsatlakozzak én is ezekhez a folyamatokhoz. Remélem, hogy az eddigi tapasztalataimmal erősíteni tudom a csapatot.
A Covid, majd a romló gazdasági helyzet alaposan megcibálta (nem csak a hazai) söripar dinamizmusát. Szerinted visszatérhet még az az időszak, amikor a nagy gyártók is sorra jönnek ki új termékekkel, vagy az innovációnak egészen más iránya lesz a jövőben?
Az elmúlt évek speciális körülményeinek ellenére szinte minden sörgyár számos új termékkel bővítette a portfólióját, és ebben a Borsodi is élen jár. Én bízom benne, hogy a fogyasztói trendek továbbra is meghatározóak lesznek a termékfejlesztésekben, amire a Borsodi Sörgyár minden évben igyekszik egy-egy újdonsággal reagálni. Idén év elején bevezette a Borsodi a Sziklás-hegység ihlette Coors sört a hazai piacra, majd tavasszal jelent meg az alkoholmentes, hat tagból álló Borsodi Friss 0,0% termékcsaládjának új tagja mangó-maracuja ízben, mely nemcsak alacsony kalóriatartalommal bír, hanem kizárólag természetes összetevők felhasználásával készült. A tavasztól országosan elérhető Miller Lime a már jól ismert, klasszikus Miller Genuine Draft könnyed és selymes ízjegyeire épít. A hozzáadott valódi lime-lé biztosítja azt, hogy a Borsodi Sörgyár új prémium lager söre tökéletes kísérője legyen bármely nyári kalandnak, legyen szó egy vibráló buliról a városban, egy laza napról a strandon, vagy épp egy fesztiválról, ahol a zene és a jó társaság találkozik.
A Borsodi Sörgyár a Molson Coors régiós gyártóközpontja is egyben. Termelési vezetőként biztosan rálátásod van arra, milyen környező országokbeli márkák készülnek Bőcsön. Megnevezhetsz ilyeneket?
A hazai és a nemzetközi trendeknek és az értékesítési mennyiségek alakulásának megfelelően az elmúlt időszakban a bőcsi sörgyár egyre inkább a hazai igények kiszolgálására koncentrál. Rendkívül büszkék vagyunk azonban továbbra is arra, hogy licensz szerződések alapján Bőcsön készül a Staropramen, Beck’s, Löwenbrau, Stella Artois. Terveinkben szerepel továbbá, hogy a közeljövőben újabb Molson Coors világhírű márkák termelését kezdjük el, melyek népszerűek a sörvilágban.
A Borsodi a magyar futball-válogatott hivatalos söre. Zajlik a foci EB és nyakunkon az olimpia, ti számítotok látványos forgalomnövekedésre mindezeknek köszönhetően? Ha igen, hogyan készül erre Bőcs?
A labdarúgás és a Borsodi Sörgyár kapcsolata évtizedekre nyúlik vissza, ezért nem meglepő, hogy 2024-es labdarúgó-Európa-bajnoksághoz kapcsolódóan a Borsodi Sörgyár lett a magyar férfi labdarúgó-válogatott hivatalos söre.
A Borsodi logóban is utalunk a labdarúgással való kapcsolatunkra, továbbá a Borsodi Világos, a Borsodi Bivaly és a Borsodi Mester csomagolásain a válogatott legszebb pillanataival is találkozhatnak a fogyasztók ebben az időszakban, szimbolizálva a csapat és a szurkolók közös örömét.
Ha megnézzük a Borsodi portfólióját, akkor egyéb, általunk forgalmazott márkák is erősen kötődnek a sporthoz. A Borsodi mellett a Coors márkánkkal is erősítjük idén a hazai sporthoz fűződő kapcsolatainkat, hiszen a Magyar Amerikai Futball Szövetséggel (MAFSZ) kötött megállapodás értelmében a Coors lett a Divízió I. névadó szponzora és a MAFSZ médiatámogatója a 2024., a 2025. és a 2026-os bajnoki évadokra. A nagyobb hazai rendezvényeken az amerikai foci rajongói is találkozhatnak a márka megjelenéseivel és egyes alkalmakon a Coors megkóstolására is alkalmuk nyílik majd.
A nyár közepén kezdődő ötkarikás játékok pedig egy újabb okot adnak a fogyasztóknak a közös szurkolásra, amire számos promócióval, aktivitással készül a marketing és a kereskedelmi csapat. Így bizakodóan tekintünk az idei nyári sörszezonra.