Cikk megosztása
A Yoho Brewing olyan söröspoharat hozott forgalomba, amelyet szándékosan úgy terveztek, hogy csak lassan lehessen belőle inni. Két dolgot szeretnének ezzel elérni: hogy a fogyasztók az ízre koncentráljanak, és mérsékeljék az alkoholfogyasztást.
A régi tanmese szerint egy amerikai kozmetikai gyártó marketingesei nagy ötletelésben vannak, hogyan lehetne több fogkrémet eladni. Már túl vannak azon, milyen sztárokkal kéne reklámozni, mennyire hatalmas összegeket kell elkölteni erre és az összes hirdetési csatornára, amikor a gyakornok hozzászól és csak annyit mond: szélesíteni kellene a tubuson lévő lyukat, hogy egy nyomásra több fogkrém jöhessen ki belőle.
Nos, ennek épp az ellenkezőjét találta ki a japán Yoho Brewing, mert ők épp hogy olyan poharat terveztek, amiből lassabban lehet inni, vagyis hosszabb távon minden bizonnyal kevesebbet.
A 350 ml-es „Drink Slowly” Yona Yona Ale pohár lényege, hogy a fogyasztók ne tudjanak nagy sebességgel vedelni, a lassabb fogyasztásnak köszönhetően pedig kiélvezhessék a sör ízét. A homokóra alakú pohárból körülbelül háromszor hosszabb ideig tart majd meginni az italt, mint egy hagyományosból.
A cég a Tokyo Glass Art Institute-tal fél évig fejlesztette a poharat, ami csupán 6 milliméteres a „derekán”. Ha pedig megnézzük, hogyan ehet hozzájutni, rögtön látszik majd az is, mi a pohár piacra dobásának valódi oka.
A terméket a sörfőzde honlapján lehet megrendelni, de limitált a darabszám (20 db), szóval sorsolással döntik majd el, ki veheti meg. Az a jelenlegi fázisban bizonyára kevésbé fontos, hogy lesz-e belőle tömeggyártás. A cél máris teljesült: elég nagyot megy a Yoho Brewing híre a nemzetközi sajtóban.
Arról viszont senki nem beszél, milyen nehéz lesz ezt a poharat elmosogatni…