Cikk megosztása
A 10 százalék feletti infláció és a 400 forintot meghaladó euróárfolyam ellenére jól látszik a június végi kánikula hatása a kiskereskedelemben. A Tesconál például június utolsó hetében 16 százalékkal több sör fogyott, mint egy héttel korábban.
A VG, mely azt vizsgálta, milyen termékkategóriák iránti kereslet ugrott meg drasztikusan az elmúlt napok rendkívül meleg időjárásának köszönhetően. A Tescónál 30 százalékkal több ásványvíz és 16 százalékkal több sör fogyott, jégkrémből 12 százalékkal vettek többet
A Lidl Magyarországnál ugyancsak növekedett az ásványvíz, a különféle szörpök és limonádék, valamint az alkoholos és alkoholmentes sörök értékesítése. Ezen árucsoportok esetében a darabszámot tekintve szinte mindegyiknél százalékosan két számjegyű növekedésről beszélhetünk az előző hónaphoz képest – foglalta össze az Infostart.
A SPAR-nál arra is felhívták a figyelmet, hogy nyáron igen kedveltek a grillkolbászok, pácolt, fűszerezett, sütésre előkészített húsok is. Természetesen ők is arról számoltak be, hogy a melegben kelendőbb az ásványvíz, az üdítő, a bor és a sör.
Az Auchannál a magasabb hőmérséklet szintén két számjegyű forgalomnövekedést hozott az ásványvizek és a sörök esetében, hozzátették, hogy ez szinte minden nyáron tapasztalható.