Cikk megosztása
Még mindig 14 millió hektoliterrel marad el a globális sörpiac a covid előttitől, és brutálisan koncentrált a sörgyártás. A legnagyobb 40 cég adja a Föld sörtermelésének csaknem kétharmadát.
A koronavírus-járvány második évében, tehát 2021-ben enyhén élénkült a világ sörpiaca. A világ 40 legnagyobb sörgyártója összesen mintegy 94 millió hektoliterrel kevesebb sört adott el 2020-ban, mint egy évvel korábban, tavaly 80 millió hektoliterrel tudták növelni a termelést. Ez javulás, viszont a 2019-es szinthez képest még mindig 14 millió hektoliterrel alacsonyabb az eredmény.
A Barth Haas összefoglalójából kiderül, különösen figyelemre méltó, hogy a legnagyobb sörgyártó konszernek – így az AB InBev, a Heineken, a Carlsberg és a China Res. Snow Breweries – a teljes sörtermelés bő 61 százalékát adták. A legnagyobb, AB InBev közel 582 millió hektoliter sört állított elő tavaly, ezzel ők vezetik a rangsort.
2021-ben több Nyugat-európai országban még tartottak a korlátozások, és ez a német sörtermelésben lászik meg leginkább. A világ többi részén azonban valamelyest konszolidálódott tavaly a helyzet.
Voltak jelentős fúziók és felvásárlások is. A Heineken többségi részesedést szerzett az indiai United Breweriesben, és már a Namibia Breweries is az övék. A Kirin/Lion pedig felvásárolta az amerikai craft szegmens meghatározó szereplőjét, a Bell’s Brewing-et, amelyet egyesített a New Belgium Brewinggel.
Idén már biztos, hogy márciusban a Heineken és a Carlsberg is bejelentette, hogy Ukrajna orosz inváziója miatt kivonulnak az orosz piacról, az AB InBev pedig áprilisban hozta nyilvánosságra, hogy eladja a részesedésüket az Oroszországban működő, török Anadolu Efes sörfőzdével közös cégben.