Cikk megosztása
Hajdu Gábor, az Igazi csíki sört gyártó cég jogi képviselője az MTI-nek elmondta, hogy a román Fogyasztóvédelmi Hivatal vizsgálta a reklámjaikat, és felfüggesztették az egyik nyereményjátékukat.
Azt kifogásolták, hogy a cég csak magyar nyelven reklámoz – sommázott Hajdu Gábor. A jegyzőkönyv szerint a hivatal 5000 lej (350 ezer forint) bírságot rótt ki a sörgyártóra, és felfüggesztette a cég reklámozási tevékenységét a törvényesség helyreállításáig. A jegyzőkönyv kiállítói megállapították, hogy a sörgyártó kizárólag magyar nyelven folytat reklámtevékenységet, és sérti a fogyasztók érdekeit azzal, hogy nem nyújt számukra korrekt, teljes és egyértelmű tájékoztatást.
A főzde a hírt a Facebook oldalán osztotta meg, ahol persze egyből elindult a kommentáradat. A hozzászólások nagy részének kevés köze van magához a termékhez, ám az egyik kommentelő szerint ennél jobb reklámot nem is csinálhattak volna a sörnek.
A cég elleni feljelentés a Csíki Sör Noé bárkája című nyereményjátékára vonatkozott, a panaszos azt kifogásolta, hogy a játékszabályokról nem lehet román nyelven tájékozódni. A játékot a hatóság függesztette addig, amíg be nem mutatják a román nyelvű tájékoztatót is.
A székelyföldi sörfőzde legutóbb akkor került a magyarországi lapok címoldalára is, amikor a Heineken Románia próbálta jogi úton megsemmisíteni az Igazi Csíki Sör márkát. A Csíkszeredában is sörgyárat működtető holland cég szerint Csíki Sör elnevezés ugyanis megtévesztően hasonlít az általa gyártott Premium Ciuc-hoz. A Hargita megyei törvényszék első fokon helyt adott a Heineken keresetének, ám az európai Belső Piaci Harmonizációs Hivatal döntése alapján a márka megmaradt, sőt, marketing szempontból remekül meglovagolta a pert.