Cikk megosztása
Dél-Koreában jelentősen csökkent egyebek mellett a Pilsner Urquell és a Kozel ára, mert a japán tulajdonú sörgyártók szeretnék visszanyerni a koreai piacot, miután egy dél-koreai bojkottkampány miatt összeomlott a japán sörexport.
A japán sör legnagyobb exportpiaca Dél-Korea, ám az eladások drasztikusan bezuhantak, mert Dél-Korea bojkottra hívta a lakosságot a japán árukkal szemben, miután Tokió nem kártalanítja többé Dél-Koreát az 1910 és 1945 közötti megszállás alatti kényszermunka miatt.
Japán, XX. század eleji brutális gyarmatépítése még mindig rengeteg feszültséget szül a Távol-Keleten. Ez most az Asahi értékesítésére is hatást gyakorol, ugyanis a japán söróriás termékeiből rengeteg kapható Dél-Koreában, a „No Japan” kampány hatására pedig jelentősen visszaesett a cég koreai értékesítése – írja az Inside.beer. A gyártó jelenleg promóciókat, és akciókat hirdetett a legnagyobb koreai italboltokban, a folyamat megállítása érdekében.
A fél literes Asahi 17 százalékkal olcsóbb most, mint egyébként, és – mivel a Pilsner Urquell és a Kozel is a japán cégé –, azokat is alacsonyabb áron próbálják eladni.