Tényleg a jövőbe látnak a Diageo-nál?

Írta: BeerPorn.hu

2021-11-30 | 09:15 Hírek

Fotó: Unsplash.com/Dylan de Jonge

Merész tervekkel vág bele 2022-be a Diageo, a világ legnagyobb prémium italgyártója. Az olyan márkákat tulajdonló cég, mint a Guinness vagy a Johnny Walker látványosan tovább növelné a részesedését.

A Diageo jelenleg a globális alkoholpiac 4 százalékát uralja, 2030-ra viszont szeretnék ezt feltornászni 6 százalékra. És úgy tűnik, mindent bevetnek ennek érdekében.

A cél eléréséhez ugyanis igen jelentős volumennövekedésre, illetve a prémium portfólió további bővítésére lesz szükség. Mivel aegybehangzó várakozások azt mondják, a Föld alkoholpiaca nőni fog a következő években, annak, aki ebben a környezetben még bővülni is szeretne, még magasabb fokozatba kell kapcsolnia.

Egy 2020-as jóslat (IWSR) szerint a globális italpiac értéke 2030-ig évi 3 százalékkal nő majd, addigra az összértékesítés elérheti az 1,4 ezer milliárd dollárt. Ha pedig ez a becslés helytállónak bizonyul, és a Diageo eléri 2030-ra kitűzött célját, akkor éves árbevétele meghaladhatja a 26 milliárd fontot – írja a Drinks Business.

De hogyan teljesíthetők ezek a célok?

A cégnél úgy számolnak, hogy a 16–24 évesek több mint negyede nem iszik alkoholt, míg a felnőtt lakosság alig több mint egyötöde, de a Diageonál úgy számítanak, a demográfiai adatok nekik dolgoznak.

Ebben az évtizedben 550 millió potenciális fogyasztó válik nagykorúvá és folytatódik a középosztály szélesedése is, amely további 700 millió fogyasztó számára teszi lehetővé márkáink elérését. Csak Indiában 100 millió új lehetséges fogyasztóra számítunk a következő öt évben – mondta Ivan Menezes, a Diageo vezérigazgatója.

A cél azzal számol, hogy évente, világszerte 40 millió új fogyasztót toboroz majd márkáihoz. És az USA-ban is tudnak erősödni, pedig az Egyesült Államokból származik már így is a Diageo árbevételének 39 százaléka, nyereségének pedig a fele.

Egyre több fogyasztó iszik kevesebbet, de jobb minőségűt, így a prémium italok előtt nagy jövő áll. Mindezek mellett pedig egyre részletesebb adatok és elemzések állnak a cég rendelkezésére ahhoz, hogy a megfelelő irányba terjeszkedjen, és alakítsa portfólióját.