fbpx

A sörgyártóknak nem lehet panasza a tavalyi évre

Írta: BeerPorn.hu

2018-03-08 | 07:16 Hírek

Fotó: Metro.co.uk

Százezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a magyar sörgyárak a hazai piacon. A középkategóriás sörök értékesítése 10%-kal nőtt 2016-hoz képest. Kétszámjegyű növekedést ért el az alkoholmentes és ízesített sörök forgalma.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2%-kal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft.

Ez százezer hektoliter növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg. A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert.

A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5% volt.

Beerporn magazin (@beermagazin) által megosztott bejegyzés,

„Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán,” – mondta dr. Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.

Újra növekedésnek indult az ízesített sörök értékesítése. A 302 ezer hektoliteres forgalom 19%-os bővülésnek felel meg. Ennél is nagyobbat ugrott az alkoholmentes szegmens, amely 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, 25%-ot nőtt 2017 során.

„A minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely most már vitathatatlanul itthon is meghatározza a piacot. A nagyipari prémium és a kézműves sörök együttesen hatnak a hazai sörkultúra erősödése irányába,” – tette hozzá dr. Schillinger Attila.

Beerporn magazin (@beermagazin) által megosztott bejegyzés,

Idén folytatódik a Sörszövetség Sör mi több nevű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, a hazai sörkultúra fejlesztésére koncentrál. Idén elsősorban a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek középpontba. Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10%-át képviseli, azonban tavaly 1%-kal csökkent. Az itt értékesített sör túlnyomó többsége itthon gyártott, így a csökkenő trend megfordítása minden hazai sörgyártó közös érdeke. Tavaly éppen ezért a kisüzemi és nagyüzemi sörgyártók együtt fordultak a kormányzathoz, hogy a vendéglátásban alkalmazott ÁFA szintjének csökkentésével segítsék a csapolt sör forgalmazását.

A söripar ÁFA befizetései 21%-kal nőttek tavaly és meghaladták a 26,8 milliárd forintot. A hazai sörgyártók 2017-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Az iparág összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 77 milliárd forintot. A befizetéseken túl az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek a többutas üveg és aluminium doboz csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak.