Ami a legnagyobb sörgyártó cégeket illeti, mindnyájan komoly lépéseket tesznek az alkoholmentes italok irányába. Az elemzők pedig egytől-egyig sosem látott növekedést jósolnak az ún. NABLAB kategóriának.
A NABLAB betűszó jelentése nonalcoholic and low alcohol beer, vagyis alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sör. A szegmens az elmúlt években már nagyot nőtt, és ami a legfontosabb, nem teljesített rosszul a koronavírus járvány idején sem. Jó példa erre a hazai adat, miszerint az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalma 6 százalékkal tudott nőni idén az első három hónapban.
Az Asahi ezért nagyon jelentősen növeli majd a jelenlétét az alkoholmentes italok piacán. Globálisan jelenleg csupán 5,1 százaléka alkoholmentes az általuk gyártott italoknak, az évtized végére viszont kb. 20 százalékra szeretnék ezt feltornászni. Itt írtunk róla, hogy a Drehernél is minden ötödik termék alkohol nélküli lesz.
Hasonlóan tervez egyébként a Carlsberg is. Cees ‘t Hart vezérigazgató tavaly októberben elmondta, hogy az alkoholmentes sörök és italok éves értékesítése náluk is 20-25 százalékkal nő. A dán multinál arra számítanak, hogy a kategória eladásai ötször gyorsabban növeksznek majd, mint a normál söréi.
A Heinekennél ugyancsak egyre nagyobb arányban számítanak a NABLAB termékekre. A Heineken 0.0-át világszerte már 69 piacon értékesítik. Aránya tavaly nőtt kétszámjegyűre, leginkább pedig Brazíliában, Mexikóban és az Egyesült Államokban nyújt erős teljesítményt.
Az Inside.beer összegzése szerint a legnagyobb globális söripari szereplő, az AB InBev a többiekhez képest később lépett be az alkoholmentes sörpiacra: ők csak 2020 júliusában mutatták be a Budweiser Zero-t.
A Molson Coors pedig kissé más stratégiát követ. Nálunk kevésbé az alacsony alkoholtartalmú és mentes sörökön van a hangsúly, hanem a sör melletti egyéb italokon. A céget janiár 1-től nem is Molson Coors Brewing Co.-nak nevezik, hanem Molson Coors Beverage Co. a neve. Vagyis a sörgyártásra való utalás kimarad a cégnévből.