fbpx

Megszállják a nagy márkák a cseh éttermeket

Írta: BeerPorn.hu

2022-01-03 | 08:49 Hírek

A multinacionális sörgyártók kezében lévő sörfőzdék besegítenek több ezer cseh vendéglő arculatának felfrissítésébe. Ez egyfelől segítség a járványban meggyengült cégeknek, de a piacot is komolyan befolyásolhatja.

Csehországban a nagy a sörgyártó vállalatok támogatást adnak a felújításhoz, ha cserébe a vendéglők vállalják bizonyos mennyiségű termék rendszeres vásárlását – derül ki a Radio Praha beszámolójából. A képlet ismerős lehet: világszerte gyakori, hogy a tőkeerős söripari cégek így segítenek a vendéglátásnak – de persze ők is várnak cserébe valamit.

A Pilsner Urquell gyártója, a Plzensky Prazdroj például 2300 vendéglőnek és kocsmának segített a felújításban, és több száz vendéglátóhely kapott támogatást a Budejovicky Budvartól, a Staropramentől, illetve a Krusovice, meg a Starobrno tulajdonosától, a Heinekentől – írja a Napi.hu.

A Plzensky Prazdroj a reklámhordozók elhelyezéséért fizet, és támogatja a vendéglők teljes külső-belső arculatváltását. A hírek szerint minden egységet egyenként vizsgálnak, és ezek után tesznek javaslatot a felújításra, tehát nem mindenhol csak napernyő-kihelyezésekről van szó.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Beerporn magazin (@beermagazin) által megosztott bejegyzés

2021 év végén írtuk, hogy Csehországban komolyan megváltoztatta a söripacot a járvány, és épen az változik meg, hogy az ottani piacon számos vendéglőben lehet kapni helyi kisüzemi sört. A kis főzdék meggyengülésével pedig újra eljöhet a nemzetközi tulajdonban lévő, tőkeerős sörgyárak terjeszkedésének ideje.

A nagyüzemi cágek a hírek szerint most úgy igyekeznek segíteni partnereiket abban, hogy letisztultabb reklámokat helyezzenek el, hogy közben hatékonyan segítsék a kínálat promócióját.