fbpx

Bajban vannak a legendás német sörök

Írta: BeerPorn.hu

2021-01-19 | 10:48 Hírek

Europe Street Beer Garden by Mr Doomits on 500px.com

A németországi söripar számára 2020 minden idők egyik legrosszabb éve volt. A legismertebb német sörök jó részét a vendéglátásban értékesítik: azok eladásai zuhantak leginkább.

Az Inside Getränke adataiból kiderül, hogy a csapolt sör értékesítése, adott márkától függően 50-60 százalékkal csökkent tavaly. A visszaesés legsúlyosabban azokat a márkákat sújtotta, amelyek egyébként is leszálló ágban voltak, emellett pedig természetesen azokból a sörökből adtak el látványosan kevesebbet, amelyek hagyományosan erősek a vendéglátás területén. A főképp csapolva értékesített Bitburger, Paulaner, Krombacher, Veltins és Warsteiner mind-mind ilyenek, még úgy is, hogy néhány márka a kiskereskedelmi forgalom növekedésével részben ellensúlyozta a veszteséget.

A márkák többsége egyjegyű volumenveszteséget könyvelt el 2020-ban, amely magában foglalja mind a kereskedelemben, mind a kereskedelemben történő értékesítést. Ennél nagyobbat zuhant viszony a Warsteiner (16,2%), mert esetében a csapoltan értékesített arány magasabb. A Warsteiner eladásai még 1994-ben voltak a csúcson, több mint 6 millió hektoliterrel, tavaly ez a szám viszont nem érte el a 2 milliót.

A Paulanernek nem csak a sörfesztiválok elmaradásával kellett megküzdenie, hanem ugyancsak érzékenyen érintette a kocsmák és éttermek bezárása. Az év végére a Paulaner az eladási mennyiségének 13,2 százalékát veszítette el – áll az Inside.beer összefoglalójában.

A Bitburger Csoportba tartozó König tavaly kevesebb mint egymillió hektolitert értékesített, ez 1967 óta a legcsekélyebb mennyiség.

A Mönchshof azonban, amely a Paulanerhez tartozik, csaknem 20 százalékos növekedéssel története során először adott el több mint 1 millió hektolitert. A Radeberger csoport Ur-Krostitzer márkája pedig 11 százalékkal többet értékesített, mint 2019-ben, és növekedni tudott a csoport másik brandje, a Jever is.

Ugyancsak nőni tudott az Augustiner, amely rengeteg palackozott sört adott el, ezzel pedig „túlkompenzálta” a vendéglátásban tapasztalható visszaesést. A müncheni márka, 2019-hez képest, a tavalyi évet 2,6 százalék plusz eladással zárta.