fbpx

A kieső eladások mellett az elmaradó márkaépítés fájhat leginkább a nagy sörgyáraknak

Írta: BeerPorn.hu

2020-05-13 | 06:46 Hírek

Nem sikerült megtudnunk, nagyjából mennyi sör lehet az, amelyet idén nem gurítanak le az elmaradó fesztiválok vendégei, de az tuti, hogy több millió korsóról van szó. De nem csak ez fáj jelenleg a nagy sörgyártóknak, hanem az is, hogy buknak egy csomó jó promóciós lehetőséget.

A magyar kormány döntése értelmében 2020. augusztus 15-ig nem tartható sem 500 főnél nagyobb, sem kisebb tömegrendezvény. A nyári fesztiválok hiánya pedig jókora veszteséget okoz a gyakran jelentős támogatóként megjelenő sörgyáraknak is, amelyek természetesen leginkább a vendéglátás újraindulását várják.

A legnagyobb gyártók globálisan visszavonták idei eredmény-előrejelzéseiket, hiszen minden piacukon csökkenést tapasztaltak a korlátozó intézkedések miatt. Ráadásul a második negyedévben az elsőnél is nagyobb mértékű forgalomcsökkenésre számítanak.

A fesztiválok elmaradása minden gyártóra negatív hatást gyakorol majd, hiszen a sok kisebb és néhány nagyobb fesztivál jelentős volument jelent országos szinten – mondta a Beerporn.hu kérdésére Gebri Anna, a Heineken Hungária vállalati kapcsolatok menedzsere.

A három legnagyobb magyar sörgyártótól igyekeztünk megtudni, nagyságrendileg milyen söreladás-kiesést jelent számukra a fesztiválok elmaradása, de elmúltak már azok az idők, amikor a Sziget és más fesztiválok után termelési riporthoz hasonlatos jelentéseket adtak ki a cégek. Az internet ugyan még emlékszik olyanokra, mint például a 2004-es év, amikor a Szigeten összesen 1 millió 120 ezer korsó sört fogyasztottak a látogatók, vagy a 2016-os adat, amikor 580 ezer liter (1 millió 160 ezer korsó) fogyott. Ez viszont nem változtat a lényegen, hogy ma már nem közölnek eladási volumeneket a gyártók.

Fotó: Sziget Festival Official Facebook

Oda a márkaélmény

De amellett, hogy a fesztiválokon idén egy deci sört sem adnak majd el, a márkaépítésben veti vissza majd a gyártókat az elmaradó buliszezon. Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője szerint a fesztiválokon való jelenlét mindenekelőtt a célzott márkaépítés és a márkaélmény kapcsán bír kiemelt fontossággal. Tény, hogy annyira közvetlen és interaktív módon sehol máshol nem találkoznak a fogyasztókkal, mint egy ilyen buliban. Megfelelő megjelenéssel és aktivitásokkal igen mélyreható márkaélményt lehet biztosítani, ami erősíti a márka pozitív megítélését is – mondta Szabó Ibolya.

Habár az elmaradó promóciókat pótolni nem nagyon lehet, jelenleg a kieső tömegrendezvényeknél is nagyobb kihívás a gyártóknak a vendéglátóhelyi eladások megszűnése. A Sörszövetség adatai szerint a hordós sör gyártása március második felében gyakorlatilag megszűnt, a betétdíjas üvegek eladásai 33 százalékkal, a dobozos sörök forgalma 1 százalékkal mérséklődött. Szabó Ibolya szerint érezhető enyhe keresletnövekedés az élelmiszerboltok irányából, de az semmiképp nem pótolja a vendéglátóhelyi eladásokat. Hasonlóak a tapasztalatok a Heinekennél is: ott is úgy látják, hogy a hordós értékesítés elmaradását sehogy sem tudja pótolni más kiszerelés.

Készülnek a nyitásra

Fotó: Pexels.com/Elevate

A sörgyártók, a vendéglátóhelyek újranyitására készülve megerősítik a higiéniai elvárásokat. „A Dreher Sörgyárak természetesen rendelkezik iránymutatással a vendéglátóhelyek higiéniai elvárásaira. Például a vendéglátóegységek bezárása után pár nappal már edukációs videóban segítettük a csapolóberendezések tiszta állapotban történő lezárását” – tájékoztatott a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.

Az újranyitást a Heineken Hungária is támogatja extra oktatással a sörcsapok újraindítása és tisztítása kapcsán, illetve igyekeznek folyamatosan felmérni, mire van szüksége a közeljövőben a vendéglátóhelyeknek.