fbpx

10 dolog, amely megváltoztatja az evési- és ivási szokásainkat

Írta: BeerPorn.hu

2020-01-20 | 06:40 Magazin

Fotó: Pexels.com/Bruce Mars

Készült egy összeállítás arról, melyek azok a jelenségek és újdonságok, amelyek nagy valószínűséggel komolyan befolyásolják majd a jövő vendéglátóipari trendjeit. A fenntarthatóság és a könyezettudatos életmód eljutott a kocsmákba is.

Éttermek, amelyek szakítanak mindennel, amit eddig gondoltunk, hogyha enni mentünk, új, elsőre fura alapanyagok, közösségi konyhák és alkoholmentes kocsmák uralhatják a jövőt. Nézzük a 10 legérdekesebbet!

1. „Jövőbiztos” receptek

A Wunderman Thompson Intelligence, egy előrejelzéseket készítő cég. Prognózisuk szerint a következő 35 évben az élelmiszer iránti igény 70 százalékkal növekszik a Földön, és egyszerűen nincs erőforrásunk ahhoz, hogy ezt előállítsuk. Legalábbis akkor, hogyha minden marad a régiben. Kevesebb húst és tejet fogyasztunk majd, és a nagy cégeknek is el kell kezdeniük egészséges és fenntartható élelmiszereket gyártani.

2. Jöhet a valódi dizájn

Az Instagram és társai sokszor hamis képet adnak nem csak az ételekről, hanem az éttermekről, kocsmákról is. Biztos mindenkivel előfordult már, hogy azért ment el egy helyre megkóstolni valamit, mert marha jól nézett ki a képeken. Aztán az étel és a hely sem volt az igazi…
A Távol-Keleten már megnyíltak az első olyan bárok, amelyek az anyaghasználatra, a tapintható felületek kimunkáltságára koncentrálnak, szemben azzal, hogy mindent alárendeljenek a vizualitásnak.

3. Jó ötletek a felesleges csomagolás ellen

Fotó: Pexels.com/Sharon McCutcheon

Meg kell oldani az élelmiszer-csomagolásből keletkező hihetetlen mennyiségű hulladék kérdését is. Az USA-ban tök jó startupok vannak, amelyek már ötletes megoldásokat kínálnak. Ott van mondjuk a Loop, amely 2019. májusában indult. Mindennapi élelmiszereket, testápolási és háztartási termékeket lehet vele venni tartós, újratölthető csomagokban. A vásárlók visszatérítendő egyszeri előleget fizetnek a rendszerhez való csatlakozáshoz, a cuccokat pedig többször használatos dobozokban kapják.

4. Bonyolult koktélok

A Z generáció tagjai kevesebb alkoholt isznak, mint az idősebbek, szóval az italoknak is jobban fel kell magukra hívniuk a figyelmet. Jönnek a lenyűgöző koktélok, amelyek felkeltik maguk iránt az érdeklődést. Ott van mondjuk Brooklynban a mexikói Xixa, ahol klasszikus koktélokat gondolnak újra, több összetevőből álló jégkockákkal, amelyek az italba olvadva folyamatosan változtatják annak az ízét. Van olyan jégkocka is, amely 23 összetevőt tartlmaz…

Fotó: Pexels.com/Artem Beliaikin

5. Sosem látott enteriőr

Ugyancsak a Z generáció tehet arról, hogy a szórakozóhelyeknek és az éttermeknek is folyamatosan újra kell hangolniuk magukat: ez a generáció minden pillanatban rangsorolja a helyeket. A bárok új feladata, hogy minél inkább egyedi hangulatot tudjanak kialakítani, mintha utazás nélkül csöppennénk egy másik helyre.

6. Az eddiginél változatosabb alapanyagok

Az elmúlt évszázadban uniformizálódtak az ételek, így az alapanyagok sem túl változatosak: az USA-ban eltűnt a természetes gyümölcs- és zöldségfajták 90 százaléka. Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete szerint manapság mindössze 12 növényi és öt állati eredetű forrás képviseli az általunk fogyasztott élelmiszer 75 százalékát, pedig világszerte körülbelül 300 ezer ehető növényfaj van. A legmodernebb étrendben ráadásul csak három növény, a búza, a kukorica és a rizs teszi ki a növényi alapú táplálék csaknem 60 százalékát. Szükséges taglalni, hogy ennek változnia kell?

7. Közösségi konyhák

Világszerte megfigyelhető, hogy megjelentek az olyan helyek, ahol a közös főzésre van lehetőség. És persze ez korántsem csak az ételek készítéséről szól, hanem arról, hogy a résztvevők új dolgokat tanulnak, ismerkednek és szocializálódnak.
A közösségi konyhák különösen olyan helyeken tudnak további funkciókat is betölteni, mint például Japán, ahol a lakások területe korlátozott.

Fotó: Pexels.com/Lisa Fotios

8. Hódítanak az alkoholmentes bárok

Az Egészségügyi Világszervezet szerint 2000 és 2016 között az alkoholt fogyasztó emberek száma a világon 5 százalékkal csökkent. Ebből következik, hogy egyre több olyan ital jelenik meg, amelyek alkohol nélküliek, mégis többek, mint egyszerű üdítők, vagy gyümölcslevek. Összetett ízvilág, szokatlan hozzávalók jellemzik ezeket a frissítőket. A dublini Virgin Maryben még hideg, nitroval csapolt kávé is van, ami állítólag tök olyan, mint a Guinness.

9. Talajkímélő gazdálkodás

A felpörgetett mezőgazdasági termelés világszerte annyira kimerítette a talajt, hogy az ENSZ-nek olyan előrejelzése is van, hogy ha nem változik semmmi, nagyjából már csak 60 évig lehet ugyanúgy betakarítani a terményeket, mint most, aztán annyi. Vissza kell jevítani a talajminőséget, csökkenteni a szén-dioxid és az üvegházhatást okozó gázok kibocsájtását. A jövőben a nagy élelmiszermárkáknak ezeknek a figyelembevételével kell termelniük.

10. Új kedvenc lesz a pillangó borsó

A pillangó borsóvirág (Clitoria ternatea) a világhódítás előtt áll. A csodálatos kék szín és azok a tulajdonságai, amelyekkel újabb színeket csalogat elő hamarosan világszerte népszerűvé teszik ezt a délkelet-ázsiai növényt. Készül már a felhasználásával többféle likőr, és mindenfelé elkezdték koktélokba is használni, mint új, fenntartható összetevőt.

(Via)