fbpx

Óriási változások jönnek a magyar sörpiacon

Írta: BeerPorn.hu

2017-01-02 | 07:24 Hírek

Fotó: Poststatus.com

Fotó: Poststatus.com

Jelentős változások várhatóak a hazai (kisüzemi) sörpiacon – derül ki a Monyo Brewing évösszegzőjéből, amelynek első részében a fogyasztókat, másodikban néhány kritikust, a harmadikban pedig sörfőzőket kérdezett arról, mit hozott a 2016-os év a hazai piacon, illetve mire számítanak jövőre.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vevők továbbra sem hajlandóak kézműves sör árat fizetni egy jobb lágerért, így a nagyobb érdeklődés még mindig az IPA-k és APA-k irányában van – fogalmazta meg az egyik fogyasztó. Így látja a helyzetet Vétek György, szakíró is, aki szerint is túlsúlyos az IPA/APA vonal. Mindezek mellett úgy gondolja, hogy nagyobb figyelmet kellene helyezni a stabil minőségre, arra, hogy ne legyenek eltérések ugyanazon sör különböző főzetei között.

Nagyon fontos lenne az árazást is átgondolni – fogalmazott. Teljesen irreális, hogy egy – ugyanolyan típusú – kisüzemi sör többszörösébe kerüljön, mint nagyipari társa.

Ezzel összecseng annak a fogyasztónak a véleménye, aki szerint a hazai kisüzemi sörök a top belgák áraival versenyeznek.

Az összegzésben többen is megfogalmazták, hogy mennyire fontos lesz a főzdék számára a brandépítés és a megfelelő (online) kommunikáció. Erre több figyelmet kell fordítanunk a jövőben – véli Ali Rawech Szami, a HopTop vezetője.

Vétek György szerint az elkövetkező 2-3 év fogja eldönteni, hogy a kraft/kézműves/kisüzemi megmarad-e egy viszonylag szűk fogyasztó réteg hobbijának, vagy beágyazódik szélesebb körben is.

Fotó: Draftmag.com

Fotó: Draftmag.com

Mindenesetre az biztosnak látszik, hogy a fővárosi alsó középosztály egy lépéssel közelebb fog merészkedni a kraft/kisüzemi sörökhöz. Az is valószínű, hogy még több multiban lesznek kaphatóak magyar kisüzemi sörök, és jönnek az új főzdék – néhányan pedig kiesnek majd a versenyből.

Dudok Ádám, a Horizont ügyvezetője meg van győződve róla, hogy 2017 a Kraft mozgalom éve lesz. „A kraft sör intenzíven fog terjedni az országban jövőre, és a vidék meghódítása is egy fontos mérföldkő lesz. Célunk az, hogy a termékeink állandóan magas minőségben eljussanak a fogyasztókhoz az ország minden pontjára, illetve hogy sikerrel kerüljünk ki nemzetközi megmérettetésekből is.”

A Mad Scientistes Szilágyi Tamás a piacra érkező, „soha nem látott tőkeinjekcióról” tud. Szerinte 2017-ben fog igazán megjelenni egy olyan befektetői réteg, ami szimplán a piaci növekedésre reagál.

2 hozzászólás “Óriási változások jönnek a magyar sörpiacon”

  1. Szekeres István

    Mint sörfogyasztó és kocsmatöltelék, aki azért látott már marketing jelentéseket is, megvétóznám az “alsó-középosztály” kifejezést. Szerintem a kisüzemi (na jó, kraft) sörök fogyasztóinál a társadalmi helyzet másodlagos. Járva több budapesti szakboltban, főzdefeszten, kézműves sörözőben az a benyomásom, hogy a társadalmi helyzetnél fontosabb tényező az életkor és az iskolázottság. A tipikus fogyasztó fiatal és igényes. Két ivósör helyett ugyanannyi pénzért inkább egy minőségit választ. Tehát nem feltétlenül költ többet, hanem inkább az igényessége, a háttér tudása határozza meg a fogyasztási szokását.

    • Tamás Szeri

      Ez oké, de a kisüzemi-kraft sörök megvásárlásának van egy anyagi feltétele is, azért zárják ki az alsó-középosztály alatti rétegeket, mert azok nem engedhetik meg maguknak még heti egy-egy alkalommal sem. Nem?